شروع کمپین عیدانه راست چین

| تا 80% تخفیف استثنایی

0
سبد خرید خالی است.
جستجو پیشرفته محصولات
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در پاکار شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پاکار و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در پاکار شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پاکار و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
0
سبد خرید خالی است.

بحثی پیرامون توسعه منطقه ای و ذینفع بودن کسب وکار های اجتماعی

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

بحثی پیرامون توسعه منطقه ای و ذینفع بودن کسب وکار های اجتماعی

در مسیر توسعه کسب و کار های اجتماعی اگر دو افراض به این صورت داشته باشیم که یک مسیر برای این‌کار اجتماعی‌سازی (به صورت کلی سود اجتماعی محور یا محبت محور کردن) کسب و کار های معمولی (main streem) است و یک مسیر تجهیز فعالیت ها و نهاد های اجتماعی (عمدتا داوطلبی) به ابزار های کسب و کار .
روش اول با ساماندهی و راهبری کسب و کار های منطقه حول منافع منطقه ، نسبت دارد. همچنین با مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیز نسبت دارد. در خودش نوعی ایثار/ از خودگذشتگی یا لااقل نگاه بلند مدت در کسب منافع جمعی دارد . 
صورت مسئله اینست که در بلند مدت ، نسبت کسب و کار های اجتماعی فعلیت پیدا کرده با منافع جمعی منطقه چگونه ترسیم میشود؟
  • کسب و کار های بزرگ ملی که در یک منطقه فعالیت میکنند چنانچه در راستای مسئولیت اجتماعی در یک امر خیر عمومی منطقه ای شراکت/مشارکت نماید (منظور کسب و کاراجتماعی و یک فعالیت دامنه دار است) ممکن است در بلند مدت با اهداف آن کسب و کار های اجتماعی کوچک مقیاس دچار تعارض منافع شوند.
مسیر دوم: تجهیز فعالیت‌ها و نهادهای اجتماعی به ابزارهای کسب‌وکار
این روش با هدف تبدیل نهادهای اجتماعی و داوطلبی به کسب‌وکارهای پایداری که توانایی ایجاد تاثیرات مثبت اجتماعی را دارند، صورت می‌گیرد. این نهادها با استفاده از ابزارهای کسب‌وکار می‌توانند به صورت کارآمدتری به اهداف اجتماعی خود دست یابند و تاثیرات بیشتری در جامعه بگذارند.
چالش‌ها و فرصت‌ها
هر دو مسیر با چالش‌ها و فرصت‌های خاص خود همراه هستند. در مسیر اجتماعی‌سازی کسب‌وکارهای معمولی، چالش‌های اصلی شامل ایجاد انگیزه کافی در کسب‌وکارها برای تغییر رویکرد، مقابله با تعارض منافع و همچنین هماهنگی بین منافع بلندمدت اجتماعی و اقتصادی است. در مسیر تجهیز نهادهای اجتماعی به ابزارهای کسب‌وکار، چالش‌ها شامل کمبود منابع مالی، نیاز به آموزش و توانمندسازی، و مقاومت به تغییر در جوامع محلی است.
نتیجه‌گیری
در نهایت، توسعه منطقه‌ای از طریق کسب‌وکارهای اجتماعی نیازمند یک رویکرد جامع و هماهنگ است که هم‌زمان به چالش‌ها و فرصت‌های موجود در هر دو مسیر توجه داشته باشد. ایجاد همکاری‌های موثر بین کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، حمایت از نهادهای اجتماعی و داوطلبی، و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند. در این مسیر، ایجاد ساختارهای حمایتی و سیاست‌گذاری مناسب از سوی دولت و نهادهای محلی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.
درباره نویسنــده
نویسنده
مدیریت
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

مبانی کارآفرینی اجتماعی
تومان
300,000
14%
زنجیره ارزش و کسب و کار اجتماعی
تومان
430,000
500,000

جستجو کنید ...

تبلیغات